dinsdag 27 oktober 2009

Veel gestelde vragen

* 1. Vanaf en tot welke leeftijd kan ik lenen?
* 2. Wat betekent het BKR?
* 3. Waarom word ik getoetst bij het BKR?
* 4. Kan ik zelf mijn looptijd bepalen?
* 5. Kan ik mijn lening van een andere instantie oversluiten bij Het Financieel Warenhuis?
* 6. Hoe gebruik ik goedkoop de overwaarde van mijn huis?
* 7. Moet ik overwaarde hebben als ik geld wil lenen voor een verbouwing?
* 8. Kan ik de rente fiscaal aftrekbaar maken?
* 9. Ik heb een lening bij een andere kredietverstrekker. Wat moet ik doen?
* 10. Is het mogelijk om mijn huidige leningen over te sluiten
* 11. Hoe kan ik mijn lening verhogen?
* 12. Hoe snel kan ik geld lenen?
* 13. Waarom is de lening rente van de concurrent lager?
* 14. Bestaat er een mogelijkheid dat mijn rente tussentijds verhoogd kan worden?
* 15. Is het mogelijk om de rente fiscaal aftrekbaar maken?
* 16. Waarom is de rente op mijn lening hoger dan verwacht?
* 17. Hoeveel kan ik lenen en wat kost me dat per maand?
* 18. Kan ik een lening afsluiten zonder toestemming van mijn partner?
* 19. Ik heb wel een dienstverband, maar geen vast contract. Kan ik dan wel lenen?

1. Vanaf en tot welke leeftijd kan ik lenen?

Vanaf uw 18e tot en met uw 65e kunt u zonder problemen een lening afsluiten. De lening dient uiterlijk op het 70e levensjaar te zijn afgelost.

^ Naar boven
2. Wat betekent het BKR?
BKR staat voor Bureau Krediet Registratie. Het BKR is een bureau dat kredieten in Nederland registreert.

^ Naar boven
3. Waarom word ik getoetst bij het BKR?

Afgesloten leningen worden door lening- en hypotheekverstrekkers geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Eveneens worden achterstallige betalingen doorgegeven. Voordat een financiële instelling een nieuwe lening verstrekt, toetsen zij bij het BKR of de klant reeds een lening heeft lopen en hoe het afbetalingsgedrag van de klant is/was. Zo kan een geldverstrekker het leenverleden goed inschatten. Voor u is het ook prettig, want dan kan uw offerte helemaal op maat gemaakt worden.

^ Naar boven
4. Kan ik zelf mijn looptijd bepalen?
Ja, bij de meeste doorlopende kredieten van ons heeft u zelf invloed op de duur van de looptijd doordat u te allen tijde kosteloos kunt inlossen. Bij een persoonlijke lening heeft u ook invloed op de looptijd. Deze wordt van tevoren samen met u bepaald.

^ Naar boven
5. Kan ik mijn lening van een andere instantie oversluiten bij Het Financieel Warenhuis?
Heeft u nu een dure lening lopen bij een grote bank, een postorderbedrijf of credit card maatschappij dan kunt u al deze leningen gratis oversluiten bij Het Financieel Warenhuis zodat u flink kunt gaan besparen. U betaalt dan namelijk geen hoge rente meer.

^ Naar boven
6. Hoe gebruik ik goedkoop de overwaarde van mijn huis?
Bent u in het bezit van een eigen huis? Dan heeft u meer geld te besteden dan u denkt. De waarde van veel huizen is de afgelopen jaren namelijk flink gestegen ten opzichte van de hypothecaire waarde.

^ Naar boven
7. Moet ik overwaarde hebben als ik geld wil lenen voor een verbouwing?
Nee, dat hoeft niet. Als u een koophuis heeft kunt u sowieso het Eigen Huis Krediet afsluiten, mits u natuurlijk nog leenruimte heeft. Eventuele overwaarde op uw huis is slechts een extra zekerheid, waardoor u meer geld kunt lenen.

^ Naar boven
8. Kan ik de rente fiscaal aftrekbaar maken?
Jazeker, wanneer u de lening opneemt ter verwerving, onderhoud of verbetering van uw eigen woning (inclusief aanhorigheden zoals tuin) dan is de rente op uw lening in beginsel aftrekbaar van uw belastbaar inkomen.

^ Naar boven
9. Ik heb een lening bij een andere kredietverstrekker. Wat moet ik doen?
U kunt overwegen uw huidige lening over te sluiten. Het kan u waarschijnlijk aanzienlijk in de kosten schelen en u behoudt makkelijker het overzicht over uw financiën. Als u uw huidige lening wilt oversluiten, dan verzorgen wij de gehele administratieve afwikkeling.

^ Naar boven
10. Is het mogelijk om mijn huidige leningen over te sluiten
Ja, u kunt uw lening oversluiten. Omdat wij via internet werken, bieden wij de laagste rente van Nederland aan. Daarom is het raadzaam om een vrijblijvende lening offerte aan te vragen. Wilt u direct weten of en hoeveel geld u kunt besparen ga naar onze website?

^ Naar boven
11. Hoe kan ik mijn lening verhogen?
U kunt hier heel makkelijk het verhogingsformulier voor invullen om een eventuele verhoging aan te vragen. Daarnaast kunt u dit ook telefonisch contact met ons opnemen het telefoonnummer is 0900 1000 101

^ Naar boven
12. Hoe snel kan ik geld lenen?
Om u zo snel mogelijk het geld te kunnen lenen, worden uw stukken na ontvangst en controle, direct doorgestuurd naar de bank. De bank heeft meestal maximaal 24 uur nodig voor de finale goedkeuring en uitbetaling van uw lening. Desgewenst kunt u aangeven dat u het geld via een telefonische overboeking wilt ontvangen. Zodra het geld van uw lening is uitbetaald, ontvangt u daarvan bericht.

^ Naar boven
13. Waarom is de lening rente van de concurrent lager?
Het kan zijn dat een andere kredietbemiddelaar een goedkopere rente aanbiedt Bij een zeer lage rente zitten er meestal een aantal addertjes onder het gras. De volgende mogelijkheden worden, veelal in combinatie, hierbij gebruikt:

* Instaprente
Hierbij krijgt u in het begin een lage rente als instaptarief. Na de actieperiode (meestal enkele maanden) betaalt u een veel hogere rente.



* Lage lening rente met verzekering
Bij de lening met lage rente moet u een (veel te) dure verzekering tegen bijvoorbeeld overlijden afsluiten. De lening is door de verzekering veel duurder dan u denkt.



* Hypotheek
U krijgt geen lening aangeboden, maar een tweede hypotheek op uw woning met een variabele of korte rente en een veel langere looptijd. Ook hierbij bent u vaak verplicht een dure verzekering af te sluiten, waardoor u uiteindelijk toch duurder uit bent.


^ Naar boven
14. Bestaat er een mogelijkheid dat mijn rente tussentijds verhoogd kan worden?
De rente van uw lening kan in bepaalde omstandigheden zomaar verhoogd worden. De meeste leningen die in Nederland worden afgesloten zijn (doorlopende) kredieten met een variabele rente. Dit betekent dat de rente voor het krediet, als de ontwikkelingen op de geldmarkt daartoe aanleiding geven, omhoog of omlaag kan gaan. Een verhoging van de rente op uw krediet moet wel in redelijke mate gelijk zijn aan de verhoging van de marktrente. Wanneer de marktrente bijvoorbeeld met 1 % omhoog gaat, is het niet reëel als de rente van het doorlopend krediet met 3 % stijgt. Een betrouwbare kredietgever zal u als klant hier niet mee confronteren. Het Financieel Warenhuis doet er alles aan om u hier zo goed mogelijk over te informeren.

^ Naar boven
15. Is het mogelijk om de rente fiscaal aftrekbaar maken?
De rente is in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar, wanneer u een WOZ krediet heeft en u het geld gebruikt voor verbetering van uw eigen woning, tuin of andere aanhorigheden is de rente aftrekbaar.

^ Naar boven
16. Waarom is de rente op mijn lening hoger dan verwacht?
Wanneer u een krediet aanvraagt, worden aan u meerdere gegevens gevraagd om uw persoonlijke en financiële situatie te kunnen beoordelen. Op basis van deze gegevens wordt u door een maatschappij wel of niet geaccepteerd. Naarmate de aangeboden rente lager is, kunt u er op rekenen dat acceptatie criteria strenger zijn. Het is dus de vraag of u wel in aanmerking komt voor het lage tarief. Wanneer dit niet het geval is, zult u een hogere rente aangeboden krijgen. Wanneer u een hogere rente krijgt aangeboden vormt u voor een hoger risico voor de kredietbemiddelaar.

^ Naar boven
17. Hoeveel kan ik lenen en wat kost me dat per maand?
Deze vragen kunt u snel globaal zelf beantwoorden met behulp van onze calculator. Hiermee kunt u berekenen hoeveel u kunt lenen. U dient er rekening mee te houden dat dit een indicatie is en geen garantie dat u het gewenste bedrag in handen krijgt.

^ Naar boven
18. Kan ik een lening afsluiten zonder toestemming van mijn partner?
Wanneer u gehuwd bent, dient uw partner altijd mee te tekenen. Als u samenwonend bent is er geen verplichte toestemming van uw partner. Vul dan bij ons het aanvraagformulier in dat u alleenstaand bent. In het veld voor opmerkingen geeft u aan dat u wel samenwoont, maar dat u de aanvraag alleen op uw naam en inkomen wenst. Let op! U dient dan ook uw woonlast geheel op uw eigen inkomen te dragen. Dus u mag de woonlast niet door twee delen.

^ Naar boven
19. Ik heb wel een dienstverband, maar geen vast contract. Kan ik dan wel lenen?
Als u (nog) geen vast dienstverband heeft zijn er zeker mogelijkheden. Aan de volgende voorwaarden dient dan wel te worden voldaan:


* 25 jaar of ouder
* positief bekend bij het BKR
* gehuwd/samenwonend
* arbeidsverleden van zeker 2 jaar

0 reacties:

Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Direct lening oversluiten - Design by Dzelque Blogger Templates 2008